Kalau depa buat servis tip top macam ni dari A-Z kan bagus

on 05 Mei 2011

Broadbang broadbang.. Bila bandwith dia sampai limit, memang seksa la jiwa dan raga pengguna tu. Kalau blogger, nak bukak blogger.com pun ambik masa, apatah lagi fb. Sempatla kau mundar mandir sekejap tunggu dia habis loading.

Tu yang jadi kat aku. So aku ambik keputusan beli extra bandwith. Kalau tak confirm terganggu kegiatan berblog. So aku call celcom centre. Bawah ni perbualan aku dengan depa.

                                                             ++++++++++++++++

Cik customer servis : Ya celcom centre sini. Ada apa yang boleh saya bantu encik?

Aku : (Ush.. AWEK..!) Ehem! Janganlah ber-encik encik.. Panggil abang je.

Cik customer servis : Eh tak boleh gitu encik.. My supervisor a.k.a BALAK i boleh dengar nanti. Ada rakaman suara sini..

Aku : (Ler.. Dah ada boifren) Ok ok.. Saya nak beli extra bandwithlah. Bb dah cecah limit. Saya tak bukak youtube, tak download, pun cepat gila bandwith habis.. Teruklah servis company awak ni.

Cik customer servis : Betul ke cik? Ok nanti saya akan buat laporan tentang masalah encik tu.

Aku : Eleh nak cover la tu..

Cik customer servis : ... Ar tentang bandwith yang encik nak beli tu, 1GB RM15, 5GB RM50. Encik nak beli yang mana 1?

Aku : Saya nak 2GB je. RM30 ye? Kasi cincai2 lah. RM20 ok?

Cik customer servis : Eh encik, sini bukan pasar ye..  Harga mati. Oklah nanti saya uruskan pembelian encik. Bayaran extra bandwith ni akan dimasukkan dalam bill bulan depan. Ada apa-apa lagi yang saya boleh bantu encik?

Aku : Ada2! Em.. Boleh tak.. saya tahu nama cik adik ni?

Cik customer servis : Er, lina..

Aku : LINA??? Mendengar namanya saja 'pedang' saya jadi tak tentu arahh!

Cik customer servis : Teett... Teett....

                                                               ++++++++++++++++

Aku ingat kalau dah servis broadband teruk, maka segala yang berkaitan dengan bb tu termasuk stuff company pun sama teruk. Tapi baguslah. Tip top servis dia. Cepat, mudah, simple. Lepas beli bandwith tu, aku cuma perlu tunggu 30 minit je speed broadbang ni laju balik.

So kalau korang kena macam aku tu, call no celcom centre - 1300 111 000. Then pilihlah berapa bandwith korang nak beli. Tak payah nak tunggu depa renew balik bandwith yang dah habis tu.. Jenuh nak tunggu oo..
Ranking: 5

{ 0 ulasan... read them below or add one }

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...