Tutorial panggilan percuma tanpa had menerusi handphone

on 24 Mei 2011

Semalam saya mendapat idea untuk mencari cara-cara mengenakan telco-telco seperti Maxis, Celcom, DIGI dan lain-lain. Dan tanpa diduga.. SAYA BERJAYA!!!

SAYA BERJAYA HACK UNTUK MEMBUAT PANGGILAN PERCUMA DENGAN MANA-MANA TELCO SEKALIPUN!!!

Sebenarnya, saya agak keberatan nak share trick yang saya jumpa ni. Tapi bila saya fikir balik, tak baik kita kedekut ilmu kan.

Jadi, saya akan cuba ajar sedaya upaya saya untuk bagi anda pandai. Tapi jangan la bagitau seluruh dunia pulak trick ni. Kalau pihak berkuasa atau pihak telco sendiri yang tahu saya takut cara ini akan diblock dan gagal la nak dapat panggilan percuma.  

Saya ingatkan, tips ini dapat digunakan untuk semua nombor. Boleh digunakan tanpa had waktu.

Tanpa membuang masa jom kita tengok cara-caranya:

1. Pastikan kredit minimum di HP anda harus RM0.50 atau lebih.

2. Pastikan nombor telefon yang akan anda buat nanti sedang aktif.

3. Pastikan anda mengetahui nombor HP kawan anda.

4. Salin 5 digit pertama dan 5 digit terakhir nombor telefon yang ingin anda dail.

5. Buka SMS kosong di HP anda.

6. Taipkan nombor telefon kawan anda.

7. Langkah terakhir taip SMS dengan isi seperti berikut..... 


















"Telefon aku sekarang! PENTING!!" 




*Keh keh.. Copy paste dari gempak.org untuk hiburan petang
Ranking: 5

{ 0 ulasan... read them below or add one }

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...