Filem Halim Munan Sinopsis

on 14 April 2012

Info sinopsis tentang filem halim munan. Filem yang diarahkan oleh hashim rejab ini akan berada di pawagam pada 19 april 2012. Genre cerita ni ialah komedi seram. Elemen seram yang diterapkan dalam cerita ni taklah melampau dalam masa yang sama, penonton masih boleh tergelak dengan elemen komedi yang diselitkan.


Sinopsis :


Halim bin Munan (Fizo Omar) sering dibuli rakan-rakan kerana sifatnya yang lurus bendul dan namanya yang pelik. Malah Halim sendiri menganggap dirinya halimunan. Satu hari, halim difitnah orang kampung kerana mengintai Suriyati (Fiza).

Untuk membersihkan namanya, halim bertemu seorang bomoh iaitu wak mali. Ucapan salam diucapkan dan selepas wak mali menjawab salam tu, wak mali kebingungan kerana tidak nampak sesiapa memberi salam padanya.

Halim menjadi ‘halimunan’ selepas mencuri kain kafan di sebuah kubur berhampiran. Belum sempat halim datang menyerahkan separuh kain sebagai syarat 'dapat ilmu', dia sudah pun bertukar menjadi halimunan.

Bagaimanapun, halim sebenarnya dah tersalah ambil kain kafan menyebabkan dia sentiasa halimunan. Pada masa sama, penduduk kampung mencarinya kerana halim dituduh menyamar menjadi pocong dan mengacau penduduk kampung. Apakah nasih halim selepas itu?

Barisan pelakon utama halim munan : fizo omar, fiza, zul handy black, gbob raja lawak. Nantikan cerita ini di pawagam berhampiran.


Ranking: 5

{ 0 ulasan... read them below or add one }

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...