Makin banyak makan garam, makin ego

on 15 March 2011

Grr geram aku! Bila buat kerja je mesti pc ni hang.. Bos sudah bising-bising keje lambat siap. Bukan aku sengaja lambat-lambat siapkan.. Cuma pc hampeh! Slow gila. Bila aku cakap apa yang buat lambat, aku pulak kena balik..


Ni lagi 1 masalah mentaliti orang kita. Tahu nak blame je tanpa tengok kiri kanan.. Lagi 1 ego. Mesti korang pernah jumpa orang macam ni.. Sebabkan diaorang fikir diaorang lagi tua, lagi banyak makan garam, jadi diaorang rasa pendapat diaorang je betul. Walaupun dah terang-terang nampak salah sendiri, bila yang lagi muda tegur, kita yang kena sound balik..


Buanglah ego tu.. Tak semestinya lagi banyak makan garam sentiasa betul. Sebab setiap sesuatu tu sentiasa berubah. Takda kebaikkan pun ego tak bertempat ni.. Buat orang menyampah, benci, meluat adalah..
Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...