Komunikasi dan tricks untuk dapatkan si dia

on 21 Februari 2011

Contoh situasi - "Aku tertariklah dengan dia.. Tengok dari belakang, baikkk punya... Eh, tapi ni bukan pasal barang baiklah.. Aku... Aku betul-betul sudah tangkap cintanlah sama dia.. Tapi nak confess malu.. Hm.. "

Malu? Biasa la.. Tapi kalau malu silap-silap melepas.. Jadi seeloknya, elak dari jadi mat jenin dan bertindak..!

Tapi komunikasi skills dan muslihat, kena ada ar.. Ni dari apa yang berlaku depan mata aku. Perkara common. Kiranya entri ni salah 1 cadangan aku yang korang boleh guna untuk dapatkan si dia..

Kes study - Cara approach

"Den dah lamo duk perhati dio.. Den lepak kodai makan minum teh o ais, nampak dio lalu sobolah, tersedak den.. Dio punyo aura tu.. Fuhh..! Melelehhh.... Huih den memang tortarik betullah dengan dio.. Pakai tudung, muko sweet, kocik, comel lote macam Yuyu.. Den nak tegur tapi den sogan.. Dio pun tak konal den ni ha.. Macam mano ni??"

Cara yang paling baik, lupakan segan tu dan terus approach. Apa yang nak segannya... Bukannya kau tegur dia, zip seluar kau terbukak.. Haa.. Sebelum nak tegur dia tu, buat muka sweet.. Senyum ke apa ke.. Kasi dia tak rasa janggal.. Kalau dalam gambar kau kat facebook kau boleh buat muka cute dalam toilet, dengan orang ramai dalam tu.. Takkan kat sini kau tak boleh buat?

                                                             +++++++++++++++++

Approach dia then boraklah :

Kau  : Awak.. (sambil senyum)
Awek  : Ar.. ye? (muka pelik)
Kau  :  Nak kenal-kenal dengan awak, boleh tak? (sengih kerang busuk)
Awek : Ishh.. (tak layan)


JANGAN! Jangan buat macam tu! Dengan automatiknya kau fail..! Cara macam tu tahu 90-an punya. Budah tadika yang guna taktik tu sekarang. Sekarang zaman sudah maju. Macam tu jugak dengan taktik mengorat ni. Kena kreatif.

Guna taktik sedikit. Aku ambil 1 contoh.. Handset :

Kau  : Awak.. (sambil senyum)
Awek  : Ar.. ye? (muka pelik)
Kau     :  Nak mintak tolong ni. Handset saya macam ada masalah sedikit.. Bila call tak dengar suara.. Boleh tak tolong call handset saya? Please.. Penting ni..
Awek  : Erm ok ok.. Apa nombor awak?
Kau     : 014-XXXXXX
Awek  : Ok.. Tet tet tet tet (bunyi keypad)
Kau     : Hello..?
Awek  : Hello?
Kau     : Eh dengar pulak.. Em.. Actually wak.. Sebenarnya saya.. Saya nak berkenalan dengan awak.. Saya terpaksa buat macam ni sebab saya ni cepat nervous! Since 1st time saya nampak awak.. Awak lainlah dari perempuan yang lain.. Hati saya sejuk je bila tengok awak.. Serius!
Awek  : Ha? Erm.. Hehe.. Bolehh.. (blushing)
Kau     : Betul?? Betul ke ni?? Apa nombor awak??? (gembira gila )
Awek  : Awak ni.. Kelakarlah.. Hehe..Kan dah ada nombor saya kat handphone awak tu.. Hikhik...

Perempuan ni suka dipuji.. Guna puji-pujian, main muslihat sedikit, PAP! Sukses.. Ikan dah makan umpan. 10 Lisa Suriani lah kau boleh settle kalau guna taktik ni.. Bukan 1, tapi SE-PU-LUH! Hahahah! (gelak riak)

                                                           ++++++++++++++++++

Haa sah-sah dapat awek blogger lah nanti ni ek.. Kalau dapat jangan lupa ucap terima kasih..Haha..
Ranking: 5

{ 0 ulasan... read them below or add one }

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...