Confirm sesat depa ni..

on 07 Mei 2011

"Harini den dongan pakngah kau kono poyi melako. Sedaro kau, hakim kahwin. Kau taknak poyi ko?" - Dialog puan nenek. Btw, poyi tu dalam loghat nogori bermaksud pergi.

Dengan muka sangap nak tido aku jawap ringkas - "Sapo nak update blog kalau den poyi?" Mendengar jawapan aku, muka nenek berkerut. Pelik mendengar perkataan 'blog' barangkali.

Untuk menunjukkan aku ni perihatin, aku belek-belek la skit kad jemputan kahwin tu. Belek punya belek, terus terdetik dalam fikiran diaorang akan sesat. Pasal map dia gagal! Tak cukup petunjuk. Aku terlupa snap gambar map tu tapi kalau hangpa tengok, kalau hangpa tahu area melaka confirm hangpa ngeleng kepala. Jalan bengkang bengkok, arrow tak cukup dan banyak lagi. Memang hasil kerja asal boleh je!

Ekceli bukan dalam hal ni je, tapi aku perasan konsep kerja 'asal boleh' ni memang berleluasa. Yang menanggung akibat dia, siapa lagi kalau bukan customer. Haihhh

Seeloknya, jangan amalkan konsep kerja 'asal boleh' ni. Bila dapa kerja bermakna kita ada tanggungjawap. So tak bolehlah ambik mudah je. Kalau tak minat dengan kerja tu, baik berhenti lagi elok. Tak menyusahkan siapa2 dah.


*Eh aku cerita pasal kerja pulak walhal hari ni cuti. I'm sorry!!
Ranking: 5

{ 0 ulasan... read them below or add one }

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...