Romantika bulan ramadhan : kaki tidur

on 03 August 2011

"Lagipun puasa ni taklah susah sebenarnya.. Senang. Kena dengan cara, lu rasa puasa ni sekejap je.. Takkan rasa lapar mahupun dahaga"

"Hurmm.. Apa maksud lu?"

"Macam ni. Lu jangan tidur sebelum sahur. Dah sahur baru lu tidur. Lu bangun nanti lu tengok dah nak masuk waktu berbuka. Kan senang! Lu pun tak rasa lapar atau haus maa"

Maka esoknya..  

5.40 pagi

ZZZZZZZZZ....

11.00 pagi

ZZZZZZZZZZZZ....

3.00 petang

ZZZZZZ.... ZZZZZZ.......

6.00 petang

ZZZZ.. Eh.. Dah pukul berapa ni.. Oh baru pukul 6.00... Rilek dulu la... ZZZZZZZZZ...

7.15 malam

ZZZZ..... Hurmm.. Ah dah nak berbuka.. Hee betullah.. Tido je waktu puasa ni.. Senang! Celik je mata dah nak masuk waktu berbuka!

                                                                        ++++++++++

Hurmm.. Ustaz aku pernah cakap, kalau kita tidur seharian masa puasa dah umpama macam kita ni pengsan sepanjang hari.. Jadi tak gunalah berpuasa sebab memang batal puasa tu (solat pun tak buat). Dan persoalannya sekarang ni..

Adakah korang buat macam tu jugak? Semata-mata nak cepat masuk waktu berbuka? Haa.. Ingat yek.. Bulan ramadhan bulan untuk buat pahala.. Bukan buat dosa..
Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...