Fakta-fakta blogging yang korang patut tahu hari ni (3)

on 16 April 2012

95% blogger sentiasa dimarah, diperli oleh ahli keluarga dan kawan-kawan sebab terlalu lama mengadap depan pc/laptop. Lagi 5% pulak macam mana? 5% tu ialah blogger yang tak dimarah, diperli oleh ahli keluarga atau kawan-kawan sebab mereka berjaya membuktikan dengan blogging boleh dapat duit.

Kebanyakkan blogger niche blog personal akan 'lost', tinggalkan blog tak berupdate selama 1-3 bulan tak lama selepas beralih arah ke niche blog SEO. Ni sebab kebanyakkan diaorang keliru dengan matlamat asal berblogging lepas ubah niche blog. 

Strategi popularkan blog dengan update entri berbentuk 'kontroversi' pihak tertentu sebenarnya 1 cara yang bijak dan dijamin berkesan untuk popularkan blog. Serius. 

Trafik dari mana yang paling bagus? Dari search engine atau dari facebook? Trafik dari facebook masuk ke blog kalau kita update blog. Berbeza pulak dengan trafik dari search engine, trafik dari search engine akan sentiasa datang walaupun usia satu-satu entri tu dah bertahun usianya. Kalau tak update pun, trafik dari search engine tetap masuk ke blog. Trafik dari facebook? Kalau tak update blog, takdelah trafik.

Blogger-blogger yang punyai blog page rank 1 ke atas kebanyakkannya kedekut backlink. Pfff~
Ranking: 5

{ 1 ulasan... read them below or add one }

The Fakhirin berkata...

Totally agree wif you pendapat...yg penting, blogger yg berilmu menjadi rujukan ramai penbaca.


16 April, 2012

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...