Contoh Resume Bahasa Melayu Terbaik

on 06 August 2012

Ini ialah contoh resume bahasa melayu yang terbaik setakat ini. Bagi yang tengah mencari contoh resume bahasa melayu terbaik, bolehlah jadikan artikel ini sebagai panduan. Dengan adanya resume yang padat dan lengkap, akan mencerahkan lagi peluang anda untuk mendapatkan pekerjaan. 

contoh resume terbaik

Ini butir-butir dalam gambar resume tersebut. Anda cuma perlu ubah nama, alamat, maklumat peribadi, pendidikan, penglibatan dalam aktiviti kokurikulum dan kemahiran :

Nicholas azizan
No.2, jalan mata kuching
45000 kuala selangor
Selangor darul ehsan

Objektif dan matlamat kerjaya

Membina kerjaya dalam bidang pemasaran dan penyumbang kepada pembangunan ekonomi negara dan masyarakat. Berhasrat membantu pembangunan modal insan untuk bangsa.

Maklumat peribadi

Nama penuh : Nicholas azizan
Umur           : 20 tahun
Tarikh lahir   : 30 jun 1984
Bangsa        : Melayu
No K/P       : 8xxxxxx-xxxx-xxxx
Warganegara : Malaysia

Maklumat pendidikan

Institusi : Universiti malaya kuala lumpur
Bidang pengajian : Ijazah sarjana muda teknologi maklumat
Kelulusan : Kelas kedua kepujian
Tamat pengajian : Julai 2007

Institusi : Universiti malaya kuala lumpur
Bidang pengajian : Matrikulasi
Kelulusan : Lulus
Tamat pengajian : Julai 2003

Institusi : Sekolah datuk abdul razak
Bidang pengajian : Sijil pelajaran malaysia
Kelulusan : Gred 1
Tamat pengajian : Julai 200

Penglibatan aktiviti kokurikulum

Wakil sekolah pertandingan catur, 1998
Wakil pasukan bahas sekolah peringkat negeri, 1999
Setiausaha kehormat badan pengawas sekolah, 2000
Naib pengerusi kelab kembara universiti malaya 2006

Kemahiran

Boleh bertutur dalam bahasa melayu dan bahasa inggeris dengan baik
Boleh menulis dengan baik dalam bahasa melayu dan bahasa inggeris
Mahir menggunakan applikasi komputer

Ranking: 5

{ 8 comments... read them below or add one }

Anonymous said...

Awak pulak yang buat bahasa Melayu dia jadi tunggang terbalik..kata nama am & khas pun x reti beza ke?


08 August, 2012
Akid azami said...

oh.. sebenarnya terlampau banyak perkara nak ditaip sampai aku pun tak perasan bahasa dia dah tunggang terbalik macam kau cakap...

kalau dah tahu mana salah, silalah edit sendiri.. kalau semuanya nak betul, disuap 100%, memang nampak sangatlah diri tu pemalas..


08 August, 2012
Anonymous said...

thanks :) dapat gak contoh resume :)


28 October, 2012
Anonymous said...

thank..dapat gak bt resume..


09 December, 2012
Anonymous said...

thank..dapat jugak aq nak wat resume


11 December, 2012
Anonymous said...

Usefull. Thnx


11 December, 2012
syazrin said...

blh pki tak ne resume bm klu g intrview...?


01 February, 2013
taklim enterprise said...

Ade lg terbaik...aku nyer resume...


17 March, 2013

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...