Mesin ajaib ku

on 27 Ogos 2010























Gosh.. Aku dah terlepas 1 ari untuk update blog nih. Semuanya gara-gara takda privacy. Ni lah salah 1 masalah tinggal ramai-ramai ni.Huhu. 1 hari tu jugaklah macam-macam idea datang nak taip kat blog ni, tapi sekarang dah hilang. Ah takpalah yang lepas tu lepaslah.

Ok entri kali ni aku nak tunjukkan hasil ciptaan manusia yang menggunakan papan litar + wayar + aloi/besi + pateri and pelbagai bahan lagi yang akhirnya menjadi 1 mesin ajaib yang digelar laptop oleh manusia di muka bumi ini.

Dan aku juga adalah salah 1 manusia yang memiliki mesin ini. Ya pic di atas tu mesin ajaib aku.
Dengan laptop ni lah aku habiskn 5-10 jam dari 24 jam masa yang diberi pada aku. Segala macam aktiviti aku lakukan dengan laptop ni seperti surfing, download, tengok video kat youtube, Fb, berforum, kerja-kerja yang perlu aku buat as student kolej dan banyak lah lagi. Kalau takda benda ni, perghh nescaya agak 'keras' lah aku. Mksud aku, terasa boring life aku kalau takda mesin ajaib nih.

Ya aku ngaku laptop aku ada kekurangan. Spec laptop aku agak minima. Proccessor intel pentium dual core, takda grafik card, ram cuma 1gb and hardisk 120 gb je. Yup memang ada sedikit kejeles-san muncul. Bila tengok spec laptop yang gempak.Arghh..aku cuma mampu memejamkn mata dan berkhayal... Tapi bagi aku, benda kecil je semua tu kot ( ada kot eh?) Sebab aku sendiri tak expect akan dapat laptop ni. Jadi takkan lah nak demand pulak.



Moral kat sini : Jangan ingat spec laptop korang tu best sangat!
                      Tak tahu jaga tak guna spec gempak jack! ( gara-gara jealous )
Ranking: 5

{ 0 ulasan... read them below or add one }

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...