Ada pendirian sendiri memanglah penting tapi..

on 23 Disember 2010

Tanpa pendirian, kid percaya kita ni semua sama je seperti hilang pedoman, takda arah tuju dalam hidup. Pendirianlah yang menjadikan kita ni diri kita sendiri. Bukan orang lain. Pendirianlah yang buatkan kita fokus bila laksanakan sesuatu tu. Pendirianlah yang bantu kita mengelak dari menyimpang ke gejala negatif. Dengan pendirian jugak datangnya disiplin.

                                          _______________________________________


Sepetang bersama teman-teman di mamak, mendengar celoteh teman-teman yang rata-rata terlalu menganggungkan idola masing-masing. Idola memanglah penting sebab idola ni menunjukkan contoh-contoh yang baik pada kita. Kita gunakan idola kita sebagai pemangkin untuk kita capai sesuatu target tu. Tapi takkanlah semua yang idola tu buat kita ikut? Bagi kid wajar kita perhatikan dulu keadaan, dan tapis dulu mana-mana yang patut. Keadaan kita tak sama dengan luar negara. Kalau idola kita suruh makan tahi, maka kita akan makan ke? Kalau idola suruh kita bogel, kita akan bogel ke?

Sesuaikan jugak pendirian tu dengan keadaan sekeliling. Fikir-fikirkan penerimaan orang sekeliling. " Saya gay, saya ok " . Actually lantak dia lah dia gay ke apa, kid tak ambil kisah pun sebab kehidupan dia, hak dia lah. Dia gay tu urusan dia dengan yang Esa. Cuma tak kena tempatlah keluarkan statement macam tu.

Pakar it hina sultan di facebook. What to say? Ok kau ada pendirian kau, kau memang berani. Tapi kau ambil kisah tak dengan pendapat orang lain? Memanglah facebook tu bebas, tapi fikir-fikirkanlah dulu sebelum mengutarakan pendirian dalam pendapat kau. Akhirnya sekarang ni kena tangkap. Kalau kau ada blog, memang trafik mencanak, tapi untuk apa blog kau trafik mencanak kau pulak meringkuk dalam lokap?

                                       ________________________________________

Ok selesai sudah entri entah apa-apa kid malam ni. Renungkan-renungkan ya.
Ranking: 5

{ 0 ulasan... read them below or add one }

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...