Lawak pendek waktu pagi : Cemika dan Nitol

on 22 January 2011

Cemika pelumba F1 yang terkenal, dikenali seluruh manusia kat muka bumi ni. Seluruh pelumba F1 gerun bila dengar nama Cemika ni. Tapi tu dulu. Sekarang ni Cemika dah bersara dari dunia perlumbaan F1.

1 hari tu Si Cemika pergi jalan-jalan town.

Cemika : Hm Boring hari ni.. Nak kena cari kerja ni.. Duit dalam bank pun dah nak kering dah..

Tiba-tiba..

Orang awam : Tolong tolong! Beg tangan saya kena ragut!! Tolongg!!

Cemika : Cilakak! Aku Cemika takkan duduk diam! Biar aku kejar pencuri tu! Aku kejar guna kereta aku!
Dia dah hampir-hampir dapat tahan motor pencuri tu. Tiba-tiba dia terus speed ke depan tinggalkan pencuri tu kat belakang. Ayat terakhir dia :


Cemika : Ahaha!!! Aku Cemika tetap no.1 dalam dunia! Makan asaplah woi!!

Pencuri : WTF?? Dia ni nak kejar aku ke atau nak berlumba?? ( terpinga-pinga )


Cemika ingat dia tengah berlumba kat F1...

                                                     _____________________________

Nitol pemain tennis terkenal. 1 hari tu, dia bertanding dengan pesaing yang tak kurang hebatnya. Setiap servis yang nitol buat, tak dibalas lawan. Buatkan nitol berasa riak sambil kembang hidung dan pasti kemenangan akan jatuh kat tangan dia. Tapi sampai 1 tahap, Nitol rasa pelik.

Nitol : Apasal tak balas servis aku?

Lawan : Sebab bola kau servis tu bola badminton!! Bukan bola tennis!!! Bongok!!
Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...