Kenapa lelaki cepat bosan dengan awek dia?

on 03 April 2012






























Kenapa lelaki cepat bosan dengan awek dia? Sedangkan i dah banyak berkorban untuk dia.. - keluh kaum hawa. Aku tengok bila timbul je keluhan macam ni, ada kemungkinan relationship tu boleh roboh kalau tak cari jalan penyelesaian.. Untuk elak dari jadi macam tu, perempuan kena fahamkan betul-betul kenapa diaorang (lelaki) ni boring dengan korang.

Lelaki cepat bosan bila :

1. Korang asyik contact diaorang.. Sehari lebih dari 4-5 kali atau lebih. Bila kontek cerita benda sama
2. Korang buat diaorang rasa terkongkong. Dioarang nak buat something, korang halang.
3. Terlalu kerap sangat berdating
4. Ada 1 tabiat korang yang buat diaorang boring. Contohnya asyik mengumpat, cepat merajuk, pemarah

Ada banyak lagi sebenarnya. Macam dari segi imej. Tapi lelaki macam ni kita tahu-tahu jela jenis macam mana.. Kalau aku jadi perempuan, aku angkat kaki je. Ok bab ni aku taknak bebel panjang lebar.

Kalau korang tengok balik, bila lelaki ditanya pasal ciri-ciri perempuan yang dia nak, mesti jawapan yang keluar "Nak perempuan yang faham aku". Banyak mana pun jawapan, mesti yang ni akan keluar. Mesti!

Kesimpulan dia, korang kena faham diaorang. Lagi 1 lelaki sangat-sangat perlukan ruang untuk diri dia. Janganlah asyik contact.. Sehari 2 kali korang msg/call cukup rasanya. Bila dia nak hangout dengan memember ke atau apa-apa aktiviti yang tak melibatkan korang, jangan halang. Tang dating tu pun sama. Mula-mula memanglah dia on je bila korang ajak dating tapi lama-lama nanti mesti dia bosan.. Dah macam takde apa yang menarik ar sebab selalu sangat berjumpa. Tang tabiat lagi-lagi yang cepat merajuk tu, buang jauh-jauh tabiat tu.. Dah pujuk pun still merajuk. Serius sangat anoying bagi lelaki.

Tu jelah pendapat aku. Ada sesiapa nak tambah? Perempuan kalau nak bagi pendapat.. Atau nak membantah ke? Hehe
Ranking: 5

{ 10 ulasan... read them below or add one }

Syafenaz berkata...

Betul sgt. Lelaki ni kalau kite taknak die cepat bosan, kene selalu cari pembaharuan dlm hubungan. Kalau setiap ujung mggu kua dating asyik tgok wyg je, bosan jgk. So ape kata mggu ni tgok wayang,mggu dpn lak makan kt tmpt special. Lepas tu bersukan contoh join bola tampar ke ape2 je aktiviti yg best2. Betul tak? Lagi satu bile dah kerap jumpa dan contact, bile sekali jumpe jgnlah terus wat spot check coz lelaki rimas mcm tu. Bagi aku la. Dulu aku mmg jenis yg mmbosankan lelaki, bile lame2 belajar dan cuba paham lelaki aku dah tau mcm mane nk pikat hati die balik. Bile aku buat diorg rase selesa dgn tak cntct dan tak control life diorg,lau gado last2 diorg cari aku balik dan ayat yg akan kua dr mulut diorg mesti "U tak mcm girl lain yg I kenal. U paham I. I selesa dgn U." Then I got bonus coz just got the key of his heart. Peace. Sekadar berkongsi pendapat. n__n


28 April, 2012
pertanyaan berkata...

lau lelaki tu suh selalu contact ye camne tu???


12 Mei, 2012
Akidazami berkata...

@pertanyaan - er.. komen u ni lari dari topik artikel ni..


12 Mei, 2012
Tanpa Nama berkata...

Betul.byk pompuan bsikap membosankan. Br jd partner nak control segala dah jadi laki bini sok lg haru dibuatnya. Ada pompuan ni plak muka lawa tp hati busuk. Ego x usah nak kata. Dia je yg betul. Hati dia kene jaga hati boyfren ke laki apa pedulik. Sok ble da kawen siapla blum sampai setahun utang kawen pon x abes lg bini dah haram kaki jejak umah mertua. Haha. Aku pernah jumpa kes ni. Sian laki dia aku mendengar pon muak ngan sikap pompuan camtu.sudahnya kene tinggal coz hasben dia x sanggup dah bertahun2 balik raya cam duda. Selalu kene perli. Dah la nusyuz byk songeh plak. So hati2 ble nak cari pasgn. Pilihan kat tgn msg2. jgn tgk luar je hati yg ptg. Ramai kat luar ble poket penuh syg xde abg melayang.


13 Mei, 2012
Tanpa Nama berkata...

I would try this idea hehehe


20 Mei, 2012
Tanpa Nama berkata...

betol la 2...


03 Jun, 2012
Tanpa Nama berkata...

Tapi klu perempuan ne x reti2 nak fhm ngan bf dia sendiri, mcm mana plak tu? Nak fhm ngan family dia je, ngan bf dia, wat2 x fhm.. Mcm mana ea?


20 Jun, 2012
Tanpa Nama berkata...

len yg jd pd aku,laki aku lak,prangai dye tol2 BERTENTANGAN dri yg trsenarai..sbb,mkin lyan ala2 kadar kat dye,mkin dye marah..
Tp alhamdullilah..stiap ari berbeza dri smlm,tp mgkn la ad rasa busan dye 2 kot..


25 Jun, 2012
Dya Atira berkata...

Eleh..pe igt pompuan tataw bosan dgn sikap lelaki....
Boring je..lelaki klu kuat merajuk lg double triple buruk...siap off hp....
Sms xreply...majukla sana...gado sket nk unfriend....nk delete bbm...apsal xdelete je tros dari idup...


27 Jun, 2012
ajiey berkata...

dlu bla nk dpatkan prempuan.'pnya lha ayt2 jwang..bla dah dpat mla lha b0san.'ape egt kmy 0wg pumpan x b0san ka?dpbd0hkan 0wg lelaky ny..


27 September, 2013

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...