7 golongan yang dilindungi Allah pada Hari Kiamat

on 27 May 2011

Ni aku nak share sikit apa yang aku dengar masa khutbah tadi. Nasib baik aku tak lupa semua. Kalau tak, rugi.. So siapa mereka yang Allah akan lindung pada hari kiamat? 

  • Pemimpin yang adil 
  • Anak yang soleh
  • Orang yang hatinya terikat pada masjid 
  • Mereka yang saling menyayangi hanya kerana Allah semata-mata
  • Lelaki yang mengucapkan "aku takut dengan Allah" bila digoda gadis cantik
  • Ikhlas dalam beramal 
  • Bertahajud dan sentiasa berzikir kepada Allah
Sekarang cer tengok diri sendiri tu.. Ada tak salah 1 point kat atas kena dengan diri kau? Takde?? Baguss.. Sama-samalah kita berusaha meletakkan diri kita dalam salah 1 golongan ni sebelum terlambat..
Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...