Ben ashaari bicara cinta sekali lagi

on 16 May 2011


Bercinta dulu atau nikah dulu baru bercinta? - Ekceli jawapan ni subjektif.  Bagi aku elok nikah dulu then baru bercinta la.. Kalau dah tahu iman tu tak kuat elok nikah dulu. Mungkin ada akan tanya, kalau tak bercinta macam mana nak tahu perangai dia? Macam mana nak betul-betul kenal dia?

Ok dia macam ni taw. Kalau kau memang jaga batas, tak pegang2, tak peluk2, tak cium2, tak buat dirty call memang takde masalah! Kau punya pasal la situ. Tapi sekarang ni majoriti punya cara, mesti nak cium2 paling busuk pun pegang tangan. Barulah betul punya bercinta kan? Jadi dari dalam kau bahagia tu kau dapat bonus iaitu dosa besar, elokler nikah je terus.. Terpelihara dah dari dosa.

Kalau belum mampu nak bernikah, sila jaga batas.. Apa-apa pun ni sekadar pandangan. Tapi aku tahu memang takkan ada kapel yang ikut punya pandangan macam ni. Keh keh..


*Promote segmen jiran aku. Nak tahu segmen apa sini picit!
Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...