Suami Bersetubuh Dengan Mayat Isteri Dibenarkan

on 27 April 2012

Gila, suami bersetubuh dengan mayat isteri sebelum 6 jam kematian dibenarkan? Hanya di kaherah - Golongan suami di mesir dibenarkan melakukan hubungan seks dengan mayat isteri mereka dengan syarat sebelum masuk 6 jam tempoh kematian isteri. 

Seorang wartawan akhbar disana melaporkan usul itu dibentangkan hasil  daripada “tafsiran hukum Islam.” Isu hubungan seks dengan mayat isteri timbul Mei 2011 apabila seorang ulama Maghribi, Zamzami Abdul Bari, berkata status perkahwinan seseorang kekal walaupun seorang daripada mereka meninggal dunia. Dia jugak berkata, seorang wanita jugak berhak bersetubuh dengan mayat suaminya. 

Usul di Parlimen Mesir itu digelar “Asmara Selamat Jalan.” Tapi seorang selebriti Arab, Jaber al-Qarmouty, membantah dan mengecam cadangan berkenaan. Katanya - “Ia tidak boleh diterima. “Adakah ajaran Islam boleh menerima pandangan itu?"

Sumber : Hmetro


*Kalau fikir ikut logik, memang betul orang yang meninggal masih lagi suami/isteri kita (kalau arwah tak pernah lafaz cerai). Tapi pada aku, walaupun dia dah meninggal tapi dia masih lagi suami/isteri kita, bukanlah bermaksud kita masih bebas untuk buat projek intim bersama. Pasangan tu kan dah meninggal. Tak bernafas, tak bernyawa, badan sejuk, takde reaksi lagi dah.

Majoriti orang sekarang fikir guna kepala lutut.. Bukan guna kepala otak. Kalau bukan islam yang buat undang-undang gila ni aku memang tak berminat nak ambil tahu tapi ni yang beragama islam luluskan undang-undang macam ni. Duh!
Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...