Lee Chong Wei Mara Ke Final Badminton Olimpik 2012

on 03 Ogos 2012

Tahniah diucapkan kepada lee chong wei, atlet badminton negara kerana berjaya mara ke perlawanan akhir badminton olimpik 2012. Dengan latihan dan nekad inginkan kemenangan, segala usaha datuk lee berjaya membuahkan hasil dan beliau mampu mempamirkan mutu perlawanan yang sangat cemerlang dan memberi tentangan sengit kepada pesaingnya yang handal. 

lee chong wei final badminton olimpik 2012

Dengan menewaskan lawannya, chen long dari china dan musuh utamanya, lin dan dengan keputusan 21-13, 21-14 datuk lee chong wei berjaya melayakkan diri ke final badminton olimpik 2012. Untuk perlawanan seterusnya, beliau akan menentang pemenang perlawanan separuh akhir kedua iaitu pemain dari korea iaitu lee hyun atau pun lin dan. 

Sekiranya datuk lee berjaya memenangi perlawanan final ini, beliau akan membawa pulang pingat emas dan hadiah jongkong emas seberat 12.5kg yang bernilai lebih RM2 juta. 


Tahniah diucapkan kepada lee chong wei di atas kejayaan ini. Semoga beliau berjaya memenangi perlawanan final badminton olimpik 2012 ini nanti. Sama-sama kita doakan. 
Ranking: 5

{ 0 ulasan... read them below or add one }

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...