Game review : Frets on fire ix

on 21 Oktober 2010


Free games memang best! Frets on fire, salah 1 game favourite kid. Buat hardcore guitar hero gamer, game ni salah 1 alternatif terbaik untuk lepaskan ketagih korang. Game ni lebih kurang sama dengan guitar hero. Tujuan game ni dibangunkan bukanlah semata-mata nak copycat guitar hero, tapi memberi 1 lagi alternatif untuk gamers yang takda console PStwo.

Dalam kes ni, main guitar hero kat kedai game je lah. Takpun pc/lappy korang tak menepati requirement yang diperlukan untuk install guitar hero. Tapi kalau korang ada pc/lappy, serius korang patut cuba game ni.

Screen shot frets on fire :





Frets on fire ni memang design layout dia hodoh sedikit. Tapi korang jangan risau sebab diaorang dah pun bangunkan mods untuk frets on fire ni : Fofix. Dengan guna mod ni, layout frets on fire korang takkan nampak hodoh lagi sebab korang boleh download themes dan ada lagi beberapa tambahan yang tak terdapat pun di frets on fire. Ada banyak themes yang menarik. Korang jangan terkejut sebab ada themes dari guitar hero dan rock band.

Screen shot Fofix :
             









Salah 1 keunikkan frets on fire ni, korang akan menggunakan keyboard untuk bermain. Tapi jangan pula korang guna keyboard pc/lappy korang. Silap-silap rosak pula nanti. Jadi korang gunal usb keyboard.
Lagi 1 sebab korang kena guna usb keyboard, supaya mudah untuk korang hit banyak notes bila main dalam mod hard atau expert.

Screen shot :





Spesifikasi/requirement :

- Intel Pentium Dual-Core
- Microsoft windows
- Ram 1GB ke atas
- Open GL grafik kad

Kelebihan :

- Game percuma
- Lebih dari 5000 koleksi lagu yang boleh di download

Kekurangan

- Kalau ram 1GB macam kid, korang akan menghadapai masalah lag selepas
   20-30 minit bermain
- Takda background bergerak macam guitar hero

Link download :  Frets on fire
Download lagu :  Frets on fire i

Enjoy!

*picture : ibeneklins, ruiwen, yonmacklein
Ranking: 5

{ 0 ulasan... read them below or add one }

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...