Kerja makan gaji.. Berbaloi ke?

on 27 Oktober 2010



Kerja bawah orang atau kata lain, kita bekerja untuk seseorang. Kerja makan gaji. Kalau kita tanya pendapat orang lain, jawapan mungkin berbeza. Kalau bagi kid, cuma 1 ayat je : Tak berbaloi. Kenapa?

Bagi kid, sama ada kita sedar atau tak, sikap sesetengah majikan ni, ada yang over sangatlah. Kita diupah untuk buat kerja yang diberi pada kita, tapi kalau bukan kerja kita pun disuruhnya kita buat, apa cer?Kalau ada something yang jadi, bukan salah kita pun kena marah. Ada pulak majikan yang cuma tahu 100% profit. Mangsa keadaan ni kitalah. Siapa lagi? 

Kerja bawah orang ni memaksa kita bangun awal-awal pagi, dengan mata yang macam 20,30 kg berat dia, denga rasa tak puas buat something yang kita suka, nak ke tempat kerja berdepan pulak dengan traffik jam..Bekerja bagaikan robot. Semua tu akan melahirkan rasa tensyen dalam diri kita. Bila dah tensyen, best ke kerja? 

Bekerja sebab nak survive. Iya memang betul tapi sampai bila kita boleh bertahan? Kesabaran ada batas dia.

Kid bukan nak menyebarkan pengaruh 'malas' bekerja ya.. Jangan salah anggap. Cuma entri ni datang dari pengalaman kid. Letih bekerja dalam keadaan macam ni. 




P/s : Eh dah tengok entri kid sebelum ni? Kalau belum klik sini and beri pendapat korang ya. Mungkin kita boleh dapat something yang tak pernah kita jumpa dari mana-mana pun sebelum ni. Ilmu untuk dikongsi, sharing is kari ying. Huhu~


picture : jrabthearab





Ranking: 5

{ 2 ulasan... read them below or add one }

Tanpa Nama berkata...

test lagi


31 Oktober, 2010

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...