Maksud entri yang bagus?

on 04 November 2010

Lately ni kid cuba meneliti blog otai-otai mcm ariff shah, just khai. Maksud kid kat sini, cara penulisan diaorang. Tapi satu apa pun kid tak dapat. Apa yang membuatkan penulisan diaorang ni hebat-hebat eh?

Kalau entri berkaitan SEO tu, jangan cakapla. Ramai panggil diaorang ni otai. So faham-faham je lah kan. SEO ni macam makan kuaci je bagi diaorang. Selain dari entri SEO, kid tengok diaorang pun ada gak sumbat entri personal. Yang hebatnya, entri personal diaorang pun laku. Views banyak tak ingat punya. Kid rasa semua dah tahu, biasanya entri-entri personal ni, reader malas nak amik port. Sebab tak mendatangkan faedah pun bagi diaorang. Tapi kenapa entri personal diaorang laku? Kenapa ah kenapa?

Jawapan dalam kepala kid cuma 1 : sebab penulisan yang bagus. Tapi apa yang membuatkan sesuatu penulisan tu bagus? even entri cuma entri personal, yang takda kena mengena dengan kita pun boleh laku?Bukanlah kid dengki ke apa, cuma.., pelik. Apa yang ada pada penulisan diaorang tapi takda pada kita?




Tanpa segan silu, kid nak ajak berbincang/berdebat dengan korang semua. Manelah tahu kita boleh dapat something yang kita tak jumpa dari mana-mana sumber pun selama ni. Ilmu ni geng~
Ranking: 5

{ 12 ulasan... read them below or add one }

Jejaka Terhangat berkata...

yakin dengan apa yg ditulis..walaupn kadang2 bnda tu bknnye betol sgt pon. ahaks..

yg pasti, bila nak tulis tu kena la ilmiah..walaupon benda tu personal..


25 Oktober, 2010
N berkata...

ada kekuatan tersendiri bila menulis,karya yang berbentuk personal selalunya boring tapi bila mereka pandai bermain kata itu yang membuatkan kita rasa 'indahnya bahasa' dan terus melekat. Aku lebih suka blog yang pandai bermain kata ni :)


25 Oktober, 2010
Akidazami berkata...

@ jejaka terhangat : hm kalau entri personal, aku xnmpk sebarang unsur ilmiah pun kat situ..

@ n : pandai bermain kata? aku rasa aku setuju gak tu..Tp ish..rumit gila nk ckp..


25 Oktober, 2010
wannurfazrini berkata...

Err tulis pakai hati kot . setuju ckp N nak ckp psl personal biar ayat best . kalau ckp merapu x tentu hala org akan cop blog boring . so kene pandai main dgn kata2 maybe .


25 Oktober, 2010
Mama Murai berkata...

Assalaamu`alaikum saudara..
pada saya mereka ini adalah bijak
1. bijak mengambil peluang mensasarkan topik

2. bijak memanipulasikan ayat

3. bijak mengawal pembaca

4. bijak menggunakan kelebihan senior

untuk huraiannya, saya rasa bergantung kepada individu yang sedang membaca komen saya ini.

Apa pun teruskanlah menulis, kerana saya percaya suatu hari nanti, tulisan kita akan menjadi rujukan orang bijak pandai.


25 Oktober, 2010
IRAH HAJERAH AZMAN berkata...

aku baca random.ade org suka jenis ilmiah.ada suka yang merapu2. merapu2 plak biar ada maksud tersurat dan tersirat. ha. macam tuh la. sebab aku pelajar,aku bosan pandang ilmiah tingi lama2.jadi nak baca sumting yg lain dari tu,tp yang x bodoh sangat.ok.sila digest xD


26 Oktober, 2010
OrenLimau berkata...

ikhlas. :)


26 Oktober, 2010
touya berkata...

Pertama kena ada pembaca setia . Pembaca setia nie memainkan peranan yang sangat-sangat penting . Diorang akan baca APA sahaja yang ditulis oleh kita tak kira lah personal atau sebaliknya .

Dari segi gaya bahaya itu terpulang , paling penting jangan mencarut jangan emo .


26 Oktober, 2010
p[A]n[A]d[O]L berkata...

di sini lah penulis kena kretif gunakan ayat tuk menarik perhatian pembaca.. :)


26 Oktober, 2010
ASSOYFINGER67 berkata...

salam kid....bagi aku entri umpama menghidang makanan..kadang2 orang gemar,kadang2 orang tak berapa suka dan kadang2 orang cuba nak rasa dan ada juga yang memang fikir nak cepat jer..so,sedap ke tidak... mana nak ingat fasal berapa ratus ribu blog yang bagus2...dan kadang2 orang makan apa yang dirasakan mampu jer..so entri gitulah..apa yang kao tulis mesti ikhlas dan berilmu serta tak menipu dah ler..make life is simple K..huhu..pandangan aku jer....:)


26 Oktober, 2010
suzie rahman berkata...

huuhu..act yg kid tgk tu mmg dh otai..per dorg tulis pon org dapat terima.


01 November, 2010
Muhammad Khairul Fahmi berkata...

nice page...
follow me at www.fahmiberdiridisini.blogspot.com


01 Februari, 2011

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...