Penjenamaan.. Kita tersilap

on 10 Mac 2011

Cuba tengok link blog aku : flamebone89.blogspot.com. Dah? Ok aku nak tanya, sekali pandang boleh ingat? Panjang tak? Kalau ada yang nak taip link blog aku, leceh tak? Leceh.. Sebab panjang, susah nak ingat.

Penjenamaan.. Serius, ramai blogger silap bab ni. Termasuk aku sendiri. Huh...

Penjenamaan ni tips asas untuk blog. Header blog, nama yang tertera kat header, nama kat profile blog, icon kat tab, url blog, even cara penulisan kita pun termasuk dalam penjenamaan. Kalau kita silap bab penjenamaan ni, susah pembaca nak ingat pasal blog kita. Seeloknya, pilih 1 nama je. Supaya pembaca senang ingat blog kita.

Contohnya Ben Ashaari dengan Jejaka terhangat. Kalau kita tengok diaorang ni, blog diaorang cuma ada 1 nama je. Kita pun tak susah nak ingat.

Ni aku bagitahu supaya kita yang dah tersilap bab penjenamaan ni, boleh betulkan secepat mungkin.. Supaya takda masalah timbul bila blog kita mula menarik perhatian pembaca. Hm.. url blog ni, insyaallah akan ditukar nanti..
Ranking: 5

{ 0 ulasan... read them below or add one }

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...