Cikgu denda ala along

on 28 April 2011

JOHOR BAHRU: Seorang guru Matematik sebuah sekolah menengah di bandar raya ini, didakwa mengambil tindakan ala along terhadap pelajarnya yang gagal menyiapkan tugasan apabila bukan saja mengutip wang denda RM1, malah mengenakan kadar bunga harian dua kali ganda jika mereka lewat membuat bayaran.

Seorang ibu pelajar dikenali sebagai Sofiah, berusia 40-an berkata, dia dan suami terkilan dengan sikap tidak bertanggungjawab guru wanita terbabit selepas perbuatan itu didedahkan anak perempuan mereka yang belajar dalam tingkatan dua sekolah itu.

“Tindakan itu menimbulkan masalah kepada pelajar yang datang daripada keluarga berpendapatan rendah hingga ada yang terpaksa meminjam daripada rakan semata-mata untuk melunaskan denda itu,” katanya, semalam.

Sementara itu, Pengarah Pelajaran Johor, Mohd Nor A Ghani berkata, pihaknya tidak menerima aduan berkaitan perkara itu.

Namun, menurutnya, sekiranya ia memang berlaku, perbuatan itu menyalahi peraturan dan guru berkenaan boleh dikenakan tindakan - Metro

Hm kalau betullah berlaku, serius hal cikgu hukum pelajar yang ni paling annoying pernah aku baca.. Siap buat side income eh? Gila.
Ranking: 5

{ 0 ulasan... read them below or add one }

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...