Customer hampeh

on 14 April 2011

Mesti korang pernah dengar pepatah pujangga ni : Customer is always right. Tapi bagi aku - Customer is always annoying. Bagi sesetengah customer la..

Jalan penceritaan dia macam ni. Tengah aku bz buat report praktikal, customer ni datang. Nak tempah bisnes kad. Dulu customer ni pernah tempah business kad kat company ni. Banyak kali. Bisnes kad yang dia tempah kali ni aku pun tak tahu untuk bisnes dia yang entah keberapa tah.

Berbalik pada topik, dia seakan memerintah nak bisnes kad tu siap dalam 1 jam. Kalau aku dengan staff senior takde kerja nak buat, takpe la jugak. Ni masing-masing sibuk. Bila kitaorang kata tak dapat nak settlekan dalam masa sejam, kitaorang kena sound. Kanina..

Kalau korang, korang menyirap tak? Mesti punya! Cukup-cukup ku menyampah dengan customer samdol macam ni.. Customer yang takde timbang rasa, pentingkan diri, tak sabar atau yang fikir "AKU BAYAR GAJI KO JADI IKUT CAKAP AKU!"  

Kalau korang tergolong dalam customer berperangai macam ni, cuba-cuba lah bawak bersabar, buangla jauh-jauh sikap pentingkan diri tu. Bukan susah pun.. Orang pun tak menyampah dengan kau..
Ranking: 5

{ 0 ulasan... read them below or add one }

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...