Ijazah palsu dalam talian

on 30 April 2011

KUALA LUMPUR: Dengan harga semurah AS$80 atau kira-kira RM240, seorang penipu sudah boleh membeli segulung ijazah atau Ijazah Doktor Falsafah (PhD) secara dalam talian tanpa perlu mengikuti pengajian yang mengambil masa bertahun atau menyediakan tesis.

Mereka bebas memilih apa saja bidang atau universiti untuk diisi di dalam ijazah palsu itu sebelum menggunakan gelaran doktor untuk memperdaya orang ramai sama ada ketika memohon pekerjaan, menjadi pakar motivasi, menceburi bidang politik, perniagaan atau sekadar berlagak sebagai bijak pandai akademik.

Ijazah atau PhD yang ditunggu boleh sampai ke tangan selepas tujuh hari pembayaran dilakukan, malah jika mahu menjimatkan masa, pembeli boleh mencetak sendiri sijil yang dibeli - Metro

Serius ini bahaya weh.. Bagi aku ni bukan sikap kita yang mudah percaya punya pasal tapi majikan! Manalah kita terfikir nak amik port ijazah atau PhD palsu tu?? Hm kalau ada yang islam buat macam ni, bawak-bawaklah bertaubat.. Gaji besar tapi tak halal buat apa?
Ranking: 5

{ 0 ulasan... read them below or add one }

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...