Krew, rakyat kita mogok lapar

on 20 Mei 2011

KREW dan aktivis kemanusiaan, termasuk tujuh rakyat Malaysia atas kapal The Spirit of Rachel Corrie untuk menghantar bantuan ke Gaza, semalam melancarkan mogok selepas berkuasa pelabuhan Al Arish, sini terus berkeras tidak membenarkan bekalan makanan dihantar dan kapal tidak dibenarkan berlabuh.

Ini berikutan urusan penghantaran bekalan ke atas kapal yang kekurangan bekalan semalam menemui jalan buntu selepas pihak berkuasa pelabuhan bertegas kapal misi bantuan kemanusiaan itu perlu mematuhi prosedur yang ditetapkan.

Kerumitan timbul apabila ejen tempatan yang menguruskan kapal kemanusiaan itu memberitahu krew kapal bahawa hanya bot tunda dengan kadar bayaran US$1,500, dibenarkan untuk menghantar bekalan makanan ke kapal itu.

Difahamkan, jumlah itu tidak termasuk AS$1,000 kos bekalan makanan yang akan dihantar ke kapal yang dinaiki 12 krew dan penumpang, termasuk tujuh rakyat Malaysia - Berita harian

Dem! Keadaan dah desperate nak ikut prosedur apa lagi?? Hiahh.. Hopefully krew kapal Rachel corrie dapat dibekalkan makanan. Doakan depa selamat..
Ranking: 5

{ 0 ulasan... read them below or add one }

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...