Jenis penulisan dalam blog

on 26 March 2011

Dari apa yang aku tengok, blog ni ada macam-macam jenis penulisan yang boleh kita praktikkan. Bagus sebab kita boleh kembangkan idea dengan macam-macam cara. Tapi setiap satu ada pro dan kontra dia sendiri. Tengok bawah :

1. Kutuk mengutuk/kritik guna kepala lutut, pendapat diluah terang-terangan dan tak bertapis 
2. Berkongsi - Tak kiralah info/ilmu/sesuatu yang kelakar/sesuatu yang menarik/pendapat yang relevan.
3. Sarcasm - Perli untuk tunjukkan rasa tak puas hati pasal sesuatu. Bila kita baca mungkin kita rasa kelakar. Tapi biasanya, penulis gunakan metafora. Siapa makan cili dia rasa pedas
4. Racism - Main isu kaum. Hm..
5. Berdakwah

Bagi aku, terpulang nak pilih mana.. Blog kita, kita lah yang tentukan, kan? Tapi mesti fikir-fikirkan jugak perasaan mereka yang membaca. Kebebasan bersuara memang penting, tapi perlu kita tapis. Sebab tak semua orang suka pendapat kita. Cuba kalau kena kat batang hidung sendiri? Mesti terasa. Hm setuju? Jadi korang pilih yang mana?
Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...