Kenapa saya suka rumah saya?

on 25 Mac 2011

Dalam kesibukkan kita mengejar apa yang dicari, apa yang diperlukan dalam hidup, sedar tak sedar masa berjalan dengan pantas. Tahu-tahu je dah sekarang ni dah masuk hujung bulan 3 tahun 2011. Bila aku teringat balik kenangan-kenangan lama, rasa macam baru je semalam berlaku. Aku tak tahu la bagi korang macam mana tapi aku rasa sungguh pelik disitu.

Tapi paling aku rindu life masa kecik-kecik dulu! Memang best. Keluarga pun happy.. Life masa tu takde masalah, hati happy, keje asyik enjoy je. Bangun pagi, mandi ala kadar, tengok kartun sampai tengah hari, mencekik, tido balik, then bangun kul 4 petang pastu main dengan kawan-kawan sampai magrib. Dan macam tulah keesokan-keesokkannya..


Zaman kita kanak-kanak dulu, bila aku fikir balik, itulah masa yang kita betul-betul hargai apa yang ada. Patutla hati happy je. Ingat lagi iklan ni? Heh heh heh...





Tapi ni dulu! Budak-budak sekarang advanced dah! :

"Kenapa saya suka rumah saya? Kenapa saya suka rumah saya? Kenapa saya suka rumah saya? Sebab rumah saya ada Ps3. Kenapa saya suka rumah saya? Sebab mak abah tak tinggal sama-sama. Nak bawak balik bf/gf takde hal dah! Kenapa saya suka rumah saya? Kenapa saya suka rumah saya? Sebab takde orang marah kalau tak sembahyang. Kenapa saya suka rumah saya? Kenapa saya suka rumah saya? Em pasal sukala!

Kenapa kamu tanya... soalan macam ni? Nak 'makan' kasut saiz 10 tak?"

P/s : Bila fikir balik, sekarang punya orang (sesetengah) tak hargai langsung apa yang sepatutnya dihargai. No wonder la hati tak tenang, life kucar-kacir, family bermasalah, dan macam-macam masalah lagi. Sebab tak pernah menghargai dan bersyukur. Hm..
Ranking: 5

{ 0 ulasan... read them below or add one }

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...