Untuk blogger baru.. Yang tak sampai sebulan dua berblog

on 26 March 2011

Macam kita tahu, blog ni sekarang bukan sekadar tempat untuk membebel tapi salah 1 cara untuk kita dapatkan duit sampingan.. Membebel, membebel jugak tapi kalau dapat side income dari membebel tu, siapa taknak kan? Dapat $$ dengan menaip je. Bukan membanting tulang ke hape.

Tapi antara minat dengan kehendak.. Mana 1 yang patut kita dahulukan?

Bagi aku, kalau nak letakkan duit sebab nak berblog, ok je.. Tak salah pun. Sebab keinginan tu salah 1 penyuntik semangat. Tapi kena letakkan kat tempat yang betullah. Jangan jadikan top priority. Sebab apa yang ditulis tu nanti mengarut.. Berblog kena ada minat. So selarikan minat dengan keinginan tu. Lagi 1 bukan sebulan dua berblog duit mencurah-curah ke ladang gandum. Hm jangan frust pulak.. Kalau nak jadikan duit sebab utama jugak, bukak blogshop..

P/s : Hm aku rasa macam kelakar pulak ada pihak yang timbulkan soal keikhlasan blogger dalam berblog. Aku cuma terfikir, kalau betul ikhlas, cuma nak ekspresikan minat menulis dalam blog, kenapa letak jugak iklan? Kalau ditanya, jawapan akan keluar sama macam aku boldkan kat perenggan 1st tu. Kan? Jadi macam mana tu? Aiyarkk..
Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...