Apalah kau ni..

on 26 April 2011

Baru tadi aku menjengok 1 blog. Entri baru blog tu tengah promote 1 bisnes ni. Apa yang menarik perhatian aku ialah bahagian komen entri tu.. Penuh dengan kritikan yang tak relevan dan berbaur perkauman.

Pelik dan kenapa? - 2 soalan ni je yang bermain dalam fikiran bila aku tengok komen tu. Pelik - kenapa kita suka kritik dengan pendapat yang tak relevan? Kenapa - Kenapa tak boleh tengok kaum lain naik? Kenapa kalau bab kaum je, orang kita ni mengkritik melibatkan sensitiviti perkauman? Agak ironik kat sini sebab dasar 1MY hangpa sokong pulak. Bingai..

Aku tak maksudkan dalam situasi tu je, aku maksudkan semua. 

Rata-rata yang aku nampak, macam tulah perangai. Apalah.. Kalau dalam diri sikap prejudis dan taknak belajar menebal dalam hati, no wonder la susah nak berjaya dalam apa-apa bidang sekalipun..
Ranking: 5

{ 0 ulasan... read them below or add one }

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...