Acara 'follow blog saya!' kat facebook

on 07 Jun 2011

Tadi guwa usha sat fb. Godek-godek sana sini sikit sebab sepanjang 8 bulan guwa berkecimpung dalam arena facebooking ni guwa tak pernah pun ambik port fungsi dengan aplikasi kat situ. Guwa cuma tahu - add approve share like! Add approve share like! Derm..

Dah godek-godek tu baru guwa perasan, rupanya notification guwa penuh dengan event invitation atau 'acara akan datang'. Take note sini, fb guwa dalam BM ok. So what? Barulah malaysian.

So guwa klik lah apa acara akan datang tu. Ada yang suruh vote, blogger gathering, tapi yang buat guwa terkejut - acara 'follow blog saya ye!'. Pergh kreatif! Guwa pun tak terfikir nak buat macam tu. Tapi feedback guwa baca kat situ, ada yang tak suka..

Bila fikir-fikir balik, ada sebab kenapa ada yang tak suka. Keadaan ni serupa macam orang spam link kat emel.. Serupa macam kita main masuk je dalam rumah orang sedangkan orang rumah tak bagi izin masuk pun. Siapa suka macam tu kan..

Betul. Memang betul fb tempat mempromosi tapi ni melibatkan privacy sejumlah besar user fb. Ada yang tak kisah tapi ada yang kisah. Guwa tak kisah tapi user lain?

Pada yang buat tu, chill lah ok? Just write great content, share link entri tu kat group blogger, mereka masuk mereka baca, mereka tertarik, mereka follow. Tak pun blogwalking sikit.. Follow mana-mana blog, insyaallah dia akan follow kau balik. Okeh?
Ranking: 5

{ 0 ulasan... read them below or add one }

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...