Malas + sikap suka tangguh-tangguh

on 17 April 2011

Assalamualaikum? Gud morning everybodyyy!! Amcam ada baik tak hari ni? Semoga hari korang ceria hari ni ek.. Selalunya hari ahad agak suwey sebab suram. Mungkin sebab impak cuti tu hilang sebab esok kena kerja balik. Hm kalau betul suram, maka carilah jalan untuk menceriakannya.

Tadi aku jalan-jalan sat kat blog memember. Yuyu si pari-pari pink ada nasihat berguna tuk kita. Aku dah baca dah. Well said.. Hah pergilah baca - Picit. Eh nanti!! Picit lepas habis baca entri nila.. Keh keh..


Hari ni takde apa aktiviti yang boleh aku buat.. Nilah kekurangan kalau duk luar bandar. Kalau turun town pun buat benda sama je. Lepak mapley mapley mapley. Boring gila.. So hari ni aku nak sambung buat report praktikal.. Damn! Banyak tak settle lagi ni.

movie yang buat aku gelak sampai keluar air mata



















Nak ikutkan dah lama settle menatang ni. Tapi tulah, manusia ni bila malas suka benor amalkan sikap tangguh-tangguh.  "Ah esoklah aku buat.. Banyak masa lagi"  Bila kita tengok balik, malas dengan sikap tangguh2 ni banyak bagi masalah sebenarnya. Antara dia, punca kita gagal dalam bidang kita ceburi.

Dalam blog pun sama. Tangguh punya tangguh, last-last blog pun tak berupdate. Trafik confirm jatuh dan masa tu mula la mengeluh. Walhal salah sendiri.

Lagi parah kalau kita tak sedar langsung kesilapan kita ni dan kita blame pulak perkara lain punca kegagalan kita. Maka memang selama-selamanya lah kita masih di takuk sama. Memang takkan bergerak.

Jadi jomlah kita usaha buang jauh2 sikap busuk ni. Dah jelas lagi nyata perangai ni memang takde pekdah untuk kita. Orang kata sesal dulu pendapatan, sesal kemudian tak berguna lagi. Tepuk dada, hantukkan kepala ke dinding dan fikir-fikirkan. Ingatan tuk aku jugak.

Orait settle dah bebelan aku. Sekarang aku bagi keizinan untuk korang picit link kat atas tu. Keh keh..
Ranking: 5

{ 0 ulasan... read them below or add one }

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...