Harga Seliter Petrol Ron97 Naik

on 04 April 2012

Harga seliter petrol ron97 daripada RM2.90 naik ke RM3.00, jumlah naik sebanyak 10 sen berkuatkuasa malam tadi? Bagi pengguna ron 97, rasanya agak sakit jugaklah korang nak bayar harga duit minyak tu.

Kenaikan harga ni disahkan sendiri oleh Presiden Persatuan Pengusaha Stesen Minyak Malaysia (PDAM) Datuk Hashim Othman. Menurut dia lagi, kenaikan tersebut disebabkan oleh peningkatan harga pasaran dunia bagi bahan api tersebut. 

Yang bestnya, harga seliter petrol ron 95 masih lagi kekal dengan harga rm1.90 dan rm1.80 bagi diesel. So pada pengguna petrol tu, kita masih lagi selamat. Aku terfikir jugak, apa gunanya gaji naik kalau harga benda-benda keperluan macam petrol ni pun naik. Huhuh
Ranking: 5

{ 2 comments... read them below or add one }

yastro said...

Pakai je la minyak murah...janji keta/moto boleh jalan...


04 April, 2012
Anonymous said...

Aku xde masalah pon pakai minyak tu. Ok je


13 May, 2012

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...