Saman Jpj Dan Polis, Semakan Cara Online Dan Sms

on 01 April 2012

Info semakan saman jpj dan polis dengan cara online dan sms - Bab saman ni, cermat macam mana sekalipun mesti kena. Nasib cara semak saman senang sekarang ni. Guna kemudahan internet je. Tak payah dah pergi pejabat polis atau jpj lepas tu tunggu giliran untuk buat pembayaran.

So ni dia 3 cara untuk check dan bayar saman :

Semak saman cara online :

Layari laman web jpj . Korang kena daftar dulu baru boleh check dan bayar saman kat situ.

Cara SMS :

Taip POLIS SAMAN [nombor pendaftaran/plat kenderaan] hantar ke 32728 


Contoh : POLIS SAMAN SA3321S hantar ke 32728 


Cara semak saman, lesen memandu dan mata kejara JPJ melalui SMS :


Taip jpj lepas tu No. Ic dan hantar ke 37773 


Contoh: jpj 123456734000 hantar ke 37773 




Sumber : Informasi.my

Ranking: 5

{ 2 comments... read them below or add one }

Izan Ishak said...

selama ni pun hubby semak saman polis dgn sms je. senang kan.


01 April, 2012
Yasmin Aris II said...

thanks bg info :D


01 April, 2012

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...