Bekas Suami Adda Butterfly Dakwa Adda Penipu Besar

on 22 June 2012

Berita adda butterfly bercerai selepas 17 hari berkahwin memang memeranjatkan kita. Adda ada menyatakan sebelum ni punca bercerai ialah kerana bekas suaminya, ridzuan menipu dengan mengatakan statusnya ialah duda kemudian selepas berkahwin, kantoi statusnya masih lagi suami orang. Tapi semalam ridzuan tampil di akhbar utusan malaysia dan mendakwa apa yang dikatakan adda tentang penceraiannya sebelum ini ialah bohong 100%.


Sebab ridzuan mendakwa adda penipu ialah kerana adda sendiri tahu yang ridzuan tu masih lagi suami orang sebelum kahwin. Bukannya duda. Memang bercanggah dengan kenyataan yang adda berikan pada pihak media sebelum ini.  Masalah diaorang ni susah untuk aku ringkaskan. Jadi  ikuti temubual dari utusan ni untuk mengetahui punca penceraian mereka. Kredit akhbar Utusan malaysia :

Apa yang membuatkan Ridzuan ‘bengang’ sangat ni sampai terpanggil untuk tampil ke hadapan? 

Saya sendiri tidak tahan dengan kenyataan yang dikeluarkan oleh bekas isteri, Nur Syuhada (Adda) yang tersebar di Internet mahu pun di dada akhbar lain. Nampak sangat dia telah memburukkan nama saya. Selama ini saya sendiri tidak kecoh menjaja cerita mengenai hal sebenar yang menjadi punca perceraian kami.

Nampaknya kesabaran saya sudah dicabar. Dia yang banyak buat hal. Malah, dia yang pandai-pandai kata saya duda, saya sendiri tak pernah kata begitu. Saya tak pernah mengaku saya seorang duda. Sejak pertama kali bertemu dengan Adda di Hard Rock Cafe, Kuala Lumpur, saya sudah beritahu dia bahawa saya sudah berumah tangga dan ada tiga anak. 

Apa rekasi Adda masa tu? 

Masa tu dia kata dia tidak kisah untuk berkawan dengan saya, walaupun saya suami orang. Pertemuan tersebut diatur oleh kawannya sendiri. Sebab tu saya pelik bila dia beritahu status saya sebagai duda masa gambar kahwin kami tersebar. 

Maksudnya Adda menipu pihak media? Abang ada bukti? 

Pasal status saya tu memang tak betullah, memang dia tipu. Saya memang terkejut apabila baca kenyataan yang Adda yang dikeluarkan. Kemudian dia buat saya macam ini pula. Saya tak bodoh, saya ada simpan segala sistem pesanan ringkas (SMS) yang dia hantar kepada saya. Dia pusing habis semua kenyataan yang diberikan kepada media. Dia sudah tahu bahawa saya suami orang. Keluarga dia sendiri pun tahu mengenai perkara ini. 

Betul ke abang merahsiakan perkahwinan dengan Adda sebab takut isteri tua tahu? Tolong perjelaskan? 

Bagi yang tidak berada di tempat saya, mereka mungkin boleh cakap macam-macam. Cuba terkena batang hidung sendiri, barulah mereka tahu. Bukan soal takut ke apa, tapi menjaga hati. 

Siapa sebenarnya yang menyebarkan gambar pernikahan abang dengan Adda? 

Dia beritahu kepada media gambar itu disebarkan oleh pihak media. Kenapa gambar dalam koleksi simpanan dia sendiri boleh tersebar? Saya lihat ini niat dia untuk dapatkan publisiti murahan. Saya sudah pesan jangan besar-besarkan perkara ini demi ingin menjaga hati dan perasaan ramai pihak.

Apa motif dia mewujudkan situasi begini? 

Tidak lain tidak bukan untuk memburukkan nama saya dan cuba untuk memecah-belahkan keluarga saya. Sebagai suami, kenapa abang sanggup menceraikan Adda hanya selepas 17 hari bernikah? Untuk menceritakan perkara sebenar, ia sememangnya sangat mengaibkan dan biarlah perkara ini kami sahaja yang simpan. 

Adda ada beritahu kononnya abang telah lari keluar daripada rumah akibat tekanan? Kenapa pula tu? 

Saya yang keluar dari rumah? Saya masih simpan lagi bukti yang menunjukkan bahawa dialah yang mengambil keputusan untuk keluar dari rumah tersebut (sambil menunjukkan mesej pesanan ringkas). Perkara tersebut terjadi sejurus sebelum dia pulangkan kereta saya. Sudahlah tidak meminta kebenaran suami untuk keluar, kemudian maki hamun pula. Dia merungut dan mengatakan cara hidup saya sangat bosan. 

Dia harus faham, saya ada perniagaan yang kena urus. Memang waktu saya balik ke rumah tidak menentu. Sebelum kahwin semua cakap okay sahaja, tapi bila dah kahwin, jadi macam ini. Nak malukan saya, kenapa ni? Sebab dia sudah melampau dan beberapa perkara ‘besar’ yang saya tidak boleh sebutkan di sini, saya mengambil keputusan untuk menceraikan dia. Maknanya tiada desakan isteri pertama? Isteri pertama halang. Dia kata tak perlulah bercerai-berai sebab kami sudah menikah. Tapi ini keputusan saya dan saya lafazkan di hadapan isteri saya sendiri. 

Bagaimana penerimaan Adda masa hendak bercerai tu? 

Mula-mula, dia maki hamun dan marah saya, sedangkan ketika itu saya aktifkan pembesar suara dan isteri boleh dengar perbualan tersebut. Saya tidak dayus dan tidak mahu menipu mana-mana pihak. Tapi bila Adda sudah tahu perbualan tersebut turut didengari isteri saya, dia menangis dan minta maaf. 

Adakah anda akan ambil apa-apa tindakan terhadap Adda dalam hal ini? 

Saya nak hal ini tamat di sini sahaja, jangan diperbesarkan lagi.Kalau dia masih degil untuk memburuk-burukkan saya, saya tidak teragak-agak ambil tindakan menyaman dia. Banyak kali saya dah cakap, jangan diperbesarkan, saya ada maruah, ada keluarga dan tanggungjawab, biarlah perkara ini habis di sini sahaja. Janganlah nak cari publisiti murahan. Kita faham, sebelum ini nama dia orang tak kenal kecuali dalam kes dengan Mamat Sepah, itu saja. Tapi janganlah sebab nak popular, malukan nama orang lain.
Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...