Kalau ihklas blogging, kenapa letak ads?

on 07 November 2010

Kenapa letak ads kat blog kalau ikhlas blogging? Tak kiralah ads dari nuff ke, mangga ke, adverlets ke, atau initty. 1 pertanyaan pendek tapi berbisa. Persoalan ni pernah timbul dalam fikiran kid. Yelah, ayat pung pang pung pang, macam dua contoh mudah kat sini : bicara pasal minat, tujuan blogging.. Tapi letak pulak ads. Aik?

Jawapan bagi persoalan ni mudah. Majoriti kita yang mempunyai blog, adalah sebab minat. Majoriti dari kita ni jugaklah yang berminat untuk jadikan 'minat' tu salah 1 cara untuk generate duit. Siapa tak suka duit? Meh habaq mai! Haa.. Lagi-lagi la kalau peluang untuk dapat habuan tu, datang dari something yang kita suka buat, siapa yang taknak?

Sekarang ni nak survive, duit kena ada. Ada antara kita, letih dan tensyen dengan rutin kerja yang berulang-ulang setiap hari. Kebanyakkannya pulak bekerja bukan dalam bidang yang diminati. Banyak faktor-faktor yang menghalang dalam hal ni sebenarnya. Yup life is cruel babe! Jadi sekali bila muncul peluang generate duit macam ni, takkan nak lepaskan?

Ada yang nak jadi kaya dengan blog, ada yang tak kisah, dapat duit dapatlah, tak dapat takpa. Pilihan terletak pada blogger tu sendiri. Tapi yang paling utama sekali, minat yang 1st. Sebab minatlah yang buatkan kita perah otak untuk update blog, promosi blog. Kalau dua perkara ni kita tak buat, agak-agak trafik blog meningkat ke menurun? Kalau trafik takda, boleh ke nak generate duit dari blog?

Bagi kid, kid takdalah terfikir sampai nak jadi kaya. Memang tak mustahil tapi banyak lagi kid perlu belajar. Untuk permulaan ni, dapat bayar bil broadband pun dah cukup.   :)
Ranking: 5

{ 13 ulasan... read them below or add one }

suzie rahman berkata...

hihi sambil menyelam minum air kn kn..


02 November, 2010
touya berkata...

rezeki depan mata , saper nak tolak ?


02 November, 2010
BLOG SENSASI berkata...

mmg mula tu nak berblogging je..tapi dah nampak peluang nape nak lepaskan gitu je..masing2 punya selera la aslkan x tipu org dah


02 November, 2010
wannurfazrini berkata...

blogging kerana minat . duit tu sampingan aje . tak salah . lebih2 lagi kalau kita byk visitor . masyukkk ! haih duit!


02 November, 2010
Akidazami berkata...

aku setuju semua pendapat kat atas. hehe.


02 November, 2010
IRAH HAJERAH AZMAN berkata...

bagi aku nuffnang is sampingan. tak pernah nak kejar. lagipon blog aku bosan. biar lah :P


02 November, 2010
Mohamad Termizi berkata...

alah tak slh kalo nak letak ads pun.. berseri gak n nmpk gak pro blog kite ni kan.

bkn sumber haram pun


02 November, 2010
Amni berkata...

nak jugak ada nuff tu.. tak salah dapat duit sampingan atas apa yang kita minat.. bukan perlu usaha keras mana pon kan? huhu


03 November, 2010
admin berkata...

aku blogging pasal nk buat duit side income..
hehehehehe..


05 November, 2010
sarah mohamad berkata...

tuan belog pun ada letak ads ? hehe , sambil berblog pun kita boleh side income , tak salah kita mengambil peluang yang ada kan . (:


08 November, 2010
Akidazami berkata...

er.. tuan rumah bukan nak menghentam blogger yang letak ads, tapi menjawap persoalan-persoalan reader yang curios dengan blogger yang duk kata 'ikhlas blogging', 'minat blogging' tapi letak ads. Macam tu :)


08 November, 2010
faizzach berkata...

tjuan saya mmg utk duit pn.. tp hakiktnya tk bnyk mana pn dpt kn... tp saya truskn jgk main blog... sbb da dpt bnda lain... iaitu.... info and crita2 geng bloger yg mnarik... mntk pndpt org pn sng dlm blog ni... hehehe... bgus btul kn??? so... money is just smpingn je...


08 November, 2010
Wan berkata...

selain dapat dwit dapat juga mencantikkan blog, kalau x de iklan x menarik lew.


24 November, 2010

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...